Indsæt din baggrund
Nu skal din baggrund ind i Scratch Opgaver Baggrund ind i Scratch Martin viser, hvordan man sætter sin baggrund ind i Scratch.
Indsæt din baggrund Læs videre »
Nu skal din baggrund ind i Scratch Opgaver Baggrund ind i Scratch Martin viser, hvordan man sætter sin baggrund ind i Scratch.
Indsæt din baggrund Læs videre »
Nu skal din boss kodes! Opgaver Kod din boss Martin viser, hvordan man kan kode bossen i Scratch. Se koden Her kan du se koden til din boss og hente den ved at trykke på knappen.
Nu skal du kode din BFF Opgaver Kod din BFF Martin viser, hvordan man importerer og koder sin BFF-figur i Scratch. Han koder BFF’en til at tale i en taleboble. Se koden Her kan du se koden til din BFF og hente den ved at trykke på knappen.
Din hovedperson skal også kunne hoppe. Opgaver Få figuren til at hoppe Din hovedperson skal kunne hoppe rundt på platformene og hen over soldaterne. Se filmen og lær, hvordan du laver hoppekode. Se koden Her kan du se koden til at hoppe på pil op og hente den ved at trykke på knappen.
Dit spil består af flere baner og flere platforme. Så nu skal du lave endnu en platform. Denne platform fungerer ligesom platform 1. Opgaver Endnu en platform Martin viser, hvordan du nemt kan lave flere platforme.
Tegn endnu en platform Læs videre »
Din hovedperson skal også kunne gå med piletasterne. Opgaver Gå med piletasterne Martin viser, hvordan man koder sin figur til at gå med piletasterne. Dette er en lidt lang tutorial, så du kan også hente koden ned og putte den ind i dit spil. Se koden Her kan du se koden til at gå med
Gå med piletasterne Læs videre »
Nu skal du kode, at din hovedperson genstarter, efter den er død i spillet. Opgaver Genstart Martin viser, hvordan man koder funktionen genstart, så hovedpersonen kan dø i spillet. Se koden Her kan du se koden til genstart og hente den ved at trykke på knappen.
Nu skal du tegne en platform, som din hovedperson kan gå på. Opgaver 1. Tegn en platform i Scratch Martin viser, hvordan man nemt kan lave en platform i Scratch. Først skal den tegnes, dernæst skal den kodes. Se også filmen, hvor Martin designer en platform i Piskel https://vimeo.com/625268820 2. Kod en platform Martin viser,
Du skal nu kode en dødszone, som din hovedperson kan falde ned i. Opgaver Dødszone Se filmen, hvor Martin koder og tegner en dødszone. Se koden Her kan du se koden til dødszonen og hente den ved at trykke på knappen.
Inden du går i gang med Scratch, skal du se denne lille film, hvor vi viser, hvad Scratch er. Du kan også se spillet, som vi skal spille og remixe i dag! Til hver kodedel i dette forløb, viser vi en film. Opgaver Scratch: Intro Kom nemt i gang med Scratch ved at se denne
I gang med Scratch Læs videre »