Placeholder

Det Europæiske Kodeeventyr har, foruden nogle tutorials i brugen af forskellige programmer, tre kurser, du kan genmemføre for at komme godt i gang med dit kodeeventyr.

HVAD SKAL MAN?

Læs, Undersøg, Find på, Design, Kod.

Pixeldesign - CodeWeek EU

Find på

I ‘Find på’-kurset, skal I finde på jeres helt egne karakterer ud fra et land i EU og bruge jeres fantasi til at finde på, om jeres hovedperson skal skyde med pomfritter ud af et baguette-gevær, eller hvad I selv synes er sjovt.

Pixeldesign - CodeWeek EU

Design

I ‘Design’-kurset skal I designe de karakterer m.m., I har fundet på i de digitale programmer Piskel eller Photopea. I skal tegne dem, men I skal også lave forskellige ‘frames’ samt lære at eksportere filerne som ‘gifs’.

Børn koder i Scratch - CodeWeek EU

Kod

I ‘Kod’-kurset er det tid til at kode selve jeres spil! Det gør I i programmeringsprogrammet ‘Scratch’, hvor I skal kode tyngdekraft, hop, skud og onde ‘Bosser’. Der er step-by-step-beskrivelser til alle dele.

Tilmelding

Hvad sker der, når du tilmelder dig?

Du skal gøre 2 ting:

1) Hente novellen, læse den med dine elever og gå i gang med analyse- og finde på-arbejdet
2) Tilmelde dig Kodeeventyret, så du får tilsendt sidste del af forløbet i slut oktober

Du KAN OGSÅ

3) Tilmelde dig vores fysiske lærerkursus, som finder sted den 28. oktober et sted i Odense C (info følger ved tilmelding)

Forløbet

01

Læs novellen

Når du downloader novellen, får du samtidig de indledende materialer til at arbejde med novellens handling, temaer og personkarakteristik.

Novellen handler om Sofie, der skal på interrail med en veninde – som aflyser! I stedet sniger hendes lillebror, Johan, sig med og sammen drager de på eventyr, mens de frygter at blive fanget.

02

Undersøg

Med det indledende materiale undersøger og analyserer du novellen med dine elever.

Materialet er supernemt at komme i gang med!

Der er skabeloner og lærervejledning til det hele.

03

Find på

I denne del finder dine elever selv på karakterer og på deres egen interrail-historie!

De vælger 1-3 lande at arbejde med vha. vores cheatsheets.

Også her er der skabeloner og lærervejledning samt storyboards at arbejde med!

04

Design

Når dine elever har skrevet og fundet på deres egne historier, skal de i gang med at designe!

Her kan eleverne tegne selv og de kan downloade vores grafikmappe – eller finde grafik i vores cheatsheets!

05

KOD

Den sidste del skal kodes i Scratch!

Tryk tilmeld dig her med din mailadresse og modtag et link til:

1) Et online kursus i at KODE (til eleverne), som udkommer i slut oktober

Hent novellen (og det indledende materiale):

Næste stop, eventyr!

HER


2) Et fysisk kursus til dig som lærer, der bliver afholdt i Odense C, du kan tilmelde dig gratis så længe der er plads

Tilmeld dig

KODEEVENTYRET

HER


Det fysiske kursus er til dig, der gerne vil have kodedelen i hænderne, før du springer ud i det med dine elever.

Kurset er ikke en nødvendighed for at gennemføre forløbet med dine elever!

Required enrollment documents

Pulvinar ultrices porta mattis quis lobortis est facilisis purus nunc, sed semper enim dictum sed donec condimentum sodales sed non vel malesuada morbi arcu justo, pretium sagittis hac nisi amet, fermentum nunc.

Policies and procedures review form
Day care financial agreement
Emergency medical authorization
USDA child enrollment form
Development history
Proof of birth